Ervaring Met All-inn Mixen Van De Aldi (d), Aldi All-inn mixen
| Bakkerswereld.org Voorwaarden tot gebruik van dit Forum | HelpZoekForumledenKalender | |
| Welkom Gast (Registreer jezelf! Als forumlid zie je en kan je beduidend meer! ( Log In | Registreer ) |
![]() ![]() |
Ervaring Met All-inn Mixen Van De Aldi (d), Aldi All-inn mixen
| bieger |
Apr 10 2004, 05:01 PM
Bericht
|
|
Starter ![]() Groep: Members Berichten: 2 Ingeschreven: 10-April 04 Forumlid nummer: 5954 |
Ik ben sinds kort in bezit van de panasonic 253 en heb nog niet veel veel ervaring met de recepten. Nu wil ik graag de mixen van de Aldi in Duitsland gaan proberen. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft. Ze zijn erg goedkoop (69 cent voor 500 gr.)
:D groetjes Miranda |
| peters |
Apr 10 2004, 05:23 PM
Bericht
|
|
Starter ![]() Groep: Members Berichten: 7 Ingeschreven: 25-November 03 Forumlid nummer: 1898 |
Miranda, Ik gebruik ook all-in mixen uit Duitsland. Die bij de Aldi kosten volgens mij 0.79 euro voor een kilo. Het recept staat op het pak. Ik gebruik met mijn Inventum BM20 vrijwel altijd het programma Frans met donkere korst, behalve voor broden met veel zoete ingrediënten. De bruine broden smaken licht zuur. Daar moet je van houden. Het bakken van het brood gaat simpel, altijd een goed resultaat. Een andere Duitse grootgrutter (Kaufland) heeft een grotere sortering (10 verschilende mixen), ook 0,79 euro per kg en i.t.t. Aldi meestal alles op voorraad. Bij Kaufland is te koop: weissbrot (gewoon wit), Ciabatta (zacht stokbroodachtig), sussesbrot (zoet brood, lijkt op brioche), Weizenmischung mit kurbischkerne (pompoenpitten), Bauernbrot (net niet wit, heel licht bruin), Volkornbrot, mehrkornbrot, sonnenblumenbrot, Roggenmischung en vitalbrot (licht bruin met o.a. lijnzaad en havervlokken). Als je niet veel tijd hebt om zelf alle ingredienten af te wegen, is dit een prima alternatief. Helaas woon ik niet bij de duitse grens en koopt familie voor mij in. Als ik bij de grens zou wonen, zou ik het wel weten. Succes! Dick
|
| bbm user |
Apr 16 2004, 12:53 PM
Bericht
|
|
Starter ![]() Groep: Members Berichten: 6 Ingeschreven: 8-March 04 Van: ergens in nederland Forumlid nummer: 4700 |
hoi miranda,
tot nu toe heb ik goede ervaringen met de aldi-mixen gemaakt. het lekkerste vonden wij tot nu toe kartoffelbrot (aardappelbrood, een soort zacht lichbruin brood - erg smakvol), bauernbrot (lijkt enigzins op de oberlander, die onze bakker wel een verkoopt) of gewoon weissbrot (witbrood). ze kosten inderdaad €0.79/kg, dus erg goedkoop - zeker in verglijking met de mixen in nederlandse supermarkten. de duitse lidl schijnt dezelfde soort mixen, ook voor deze prijs, te verkopen. success :) |
| Renate137 |
Apr 16 2004, 06:09 PM
Bericht
|
|
Starter ![]() Groep: Members Berichten: 7 Ingeschreven: 29-October 03 Forumlid nummer: 1333 |
Hoi Miranda, die van de aldi ken ik ook. Maar ik kom ook bij K&K, dat is een supermarktketen met verschillende filialen hier in de buurt, die hebben ook verschillende soorten merken mixen. Maar Penny en Plus hebben er ook wat (over de grens, bedoel ik), die ben ik nog aan het proberen. Wat ik b.v doe met de mix van de K&K, dan koop ik 2 pakken van 1 kilo bak er 3 broden van i.p.v. 4. Kwestie van even omrekenen, heb ik een iets hoger brood.
Jullie snappen het al, ik woon vlak aan de grens en kom daar regelmatig voor de boodschappen en de bieb. |
| elsjeuj |
Apr 16 2004, 09:11 PM
Bericht
|
|
Unregistered |
Ik hoop dat ze snel ook broodmixen bij de Aldi/Lidl gaan verkopen in Nederland. :D
Hoe krijgen we dat voor elkaar?! ;) Groetjes Elsje! |
| Corrie |
Apr 17 2004, 08:18 PM
Bericht
|
|
Ervaren bakker ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 39 Ingeschreven: 23-February 04 Van: krommenie Forumlid nummer: 4179 |
wie kan mij het adres vertellen van kaufland
is dat emmerich of kleve graag met straatnaam alvast bedankt groetjes corrie |
| Renate137 |
Apr 17 2004, 08:58 PM
Bericht
|
|
Starter ![]() Groep: Members Berichten: 7 Ingeschreven: 29-October 03 Forumlid nummer: 1333 |
Hier kun je zelf zoeken:
www.teleauskunft.de Renate |
| philipoom |
May 9 2004, 08:39 PM
Bericht
|
|
Regelmatige bakker ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 11 Ingeschreven: 26-February 04 Forumlid nummer: 4269 |
Corrie
Het adres kun je vinden bij de website van kaufland. Bij www.kaufland.de. Ik ben daar ook geweest, de bloem staat daar heel overzichtelijk, en is net zo duur als bij de Aldi Duitsland. En er zijn daar veel meer soorten verkrijgbaar. Ik hoop dat ik je voldoende hebt ingelicht Groetjes Lia Philipoom |
| Corrie |
May 9 2004, 09:25 PM
Bericht
|
|
Ervaren bakker ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 39 Ingeschreven: 23-February 04 Van: krommenie Forumlid nummer: 4179 |
hallo lia
bedankt ik ga kijken groetjes corrie |
| Renate137 |
May 9 2004, 09:40 PM
Bericht
|
|
Toen ik laatst bij de bloedbank was sprak ik een vrouw, die lid is van het klantenpanel van Aldi. Die moet regelmatig lijstjes invullen en samen met haar bonnetjes inleveren. Let wel dit gaat meer over de kwaliteit van een produkt. Die gaf mij de raad om vaker achter elkaar om een bepaald produkt te vragen, misschien dat je ze op die manier aan het denken zet. Soms kan namelijk ook gebeuren dat een bepaald produkt niet meer te verkrijgen is.
|
| Quirijn12 |
May 11 2004, 08:57 PM
Bericht
|
|
Regelmatige bakker ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 18 Ingeschreven: 12-April 04 Van: arnhem Forumlid nummer: 6016 |
Wie heeft ervaring met het bakken van roggenmischbrot van de Aldi. Ik heb toenstraks 300 grn mix en 192 gram water in de bbm gegooid en op programma mehrnorn gezet...toen kwam ik er pas acther dat je bij dit programma niet kunt aangeven hoe groot je brood is. Tussendoor even stiekum gekeken (doe ik altijd ben nog nieuwsgierig :rolleyes: ) het deeg leek me erg aan 1 kant te liggen. net weer even geken (het brood is bijna klaar) maar het brood ziet er niet echt mooi uit. Hobbelig, scheef en erg laag...hoe doen jullie dat met roggenbroodmix..gebruiken jullie 500 gr meel zodat het een groot brood wordt en het programma dus automatisch goed is of bakken jullie op volkoren?
groetjes van een dummy |
| peters |
May 11 2004, 09:09 PM
Bericht
|
|
Starter ![]() Groep: Members Berichten: 7 Ingeschreven: 25-November 03 Forumlid nummer: 1898 |
Hallo Quirijn, ik bak in mijn Inventum BM20 altijd de grootste maat broden, op basis van 500 g meel. De Roggenmischung is inderdaad een brood wat klein blijft, met een wat hobbelige, soms ingezakte bovenkant. In mijn broodvorm wordt het brood niet hoger dan ca. 11 cm, terwijl andere broden 14 tot 17 cm hoog worden. Maar, ondanks het gedrongen formaat , is de smaak uitstekend.
Dick |
| peters |
May 11 2004, 09:14 PM
Bericht
|
|
Aanvulling: ik bak meestal met het programma 'frans', dit duurt 3:50 uur. Volkoren kan ook, maar dit maakt niet veel uit, 3:40 uur. Dick :rolleyes:
|
| Jol |
May 11 2004, 09:14 PM
Bericht
|
|
Meesterbakker ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 225 Ingeschreven: 20-December 03 Forumlid nummer: 2406 |
Hallo Quirijn,
Als je mix van Aldi een all-in-mix is (dus inclusief gist) dan kun je die toch het beste op de rapidstand voor normaal brood bakken. Gebruik dan wel lauwwarm water, want bij er zit geen voorverwarmfase bij de rapidstand. Je zult zien dat je brood hoger rijst en regelmatiger van vorm is. Wel stel ik de bbm in op de donkerste korstkleur, zodat de bovenkant ook goed bruin wordt. Je kunt dan ook gewoon een broodje van 350 gram meel bakken, omdat je dan de maat van het brood kunt instellen. Groetjes, Jolanda |
| Quirijn12 |
May 11 2004, 09:22 PM
Bericht
|
|
Regelmatige bakker ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 18 Ingeschreven: 12-April 04 Van: arnhem Forumlid nummer: 6016 |
Bedankt voor jullie snelle reacties. Het broodje is inmiddels klaar, ik heb m net uit de bbm gehaald. het ziet er niet mooi uit, hobbelig en laag. Ik vreesde het ergste dus heb snel een sneetje afgesneden om te kijken hoe het broodje van binnen was: gelukkig viel dat heel erg mee, de structuur is goed, wel een iets vaster broodje dan anders maar dat vind ik wel lekker en ook de smaak is prima. Ik had er nu lauwwarm bijgedaan maar wel op de volkorenstand, dat kan natuurlijk invloed hebben gehad op het rijzen, niet aan gedacht. Zal zeker volgende keer op de rapidstand proberen, was alleen bang dat het dan niet gaar genoeg werd. Als de smaak hier goed bevalt kan ik natuurlijk ook een 500 gr. brood gaan bakken.
gelukkig dat we morgenochtend toch nog brood bij het ontbijt hebben :P groetjes |
| Jol |
May 11 2004, 09:43 PM
Bericht
|
|
Meesterbakker ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 225 Ingeschreven: 20-December 03 Forumlid nummer: 2406 |
Als je een Panasonic hebt dan zul je zeker gaar brood krijgen. Bij andere machines weet ik het niet. Zelfs als je de middelste korstkleur gebruikt is het brood gaar, maar zelf vind ik de korst beter op de donkerste stand.
Groetjes, Jolanda |
| bbm user |
May 11 2004, 10:04 PM
Bericht
|
|
Starter ![]() Groep: Members Berichten: 6 Ingeschreven: 8-March 04 Van: ergens in nederland Forumlid nummer: 4700 |
over het roggenmischbrot:
roggenmischbrot betekent alleen dat er een flink deel roggemeel bij zit maar is volgens mij niet van volkoren. dus volgens mij kun je het brood op de gewone stand bakken. dat doe ik in ieder geval wel. brood met roggemeel rijst altijd minder dan brood van alleen tarwe en blijft wat steviger van structuur. dat hoort gewoon bij dat soort brood ;) . eet smakelijk! :) |
| saskiavansweeden |
May 12 2004, 01:07 PM
Bericht
|
|
Starter ![]() Groep: Members Berichten: 2 Ingeschreven: 16-August 03 Forumlid nummer: 319 |
Volgens mij is het zo dat de Aldi in Nederland alleen broodmix verkoopt als de broodbakmachine in de reclame is.
saskia |
| m.vandergeer |
May 12 2004, 07:32 PM
Bericht
|
|
Meesterbakker ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Berichten: 235 Ingeschreven: 10-March 04 Van: Luleå, Zweden Forumlid nummer: 4805 |
Hopelijk is dat dan gauw weer zo, want in bij mij in de stad is ook een aldi.....
Via Schlecker kun je trouwens ook broodmix ___. Dit kost 5,99 en dan krijg je 7 verschillende soorten bakmixen waar je alleen nog maar water bij hoeft te doen. (Backmax) Ze zijn wel lekker hoor. Je moet wel van het "duitse" brood houden, want ze hebben een wat zuurdere smaak. Marjolein |
![]() ![]() ![]() |
| Lo-Fi Versie | De tijd is nu: 10th September 2010 - 07:52 AM |